czwartek, 9 sierpnia 2012
Samochody dostawcze Pepsi (2) - Renault Midlum
"Specjalista do przewozów w miastach
Renault Midlum z sześciocylindrowym 270-konnym silnikiem DXi7 jest dynamiczne i dobrze spełnia swoje zadania w aglomeracjach miejskich. Ze względu na rodzaj przewożonego ładunku oraz stan polskich dróg Pepsi-Cola wybrała podwozia o wzmocnionym zawieszeniu obu osi na resorach piórowych. 18-tonowe samochody zdecydowano się "odchudzić" do 16 ton DMC. Ułatwia to jazdę w dużych miastach.
Midlum wyróżnia się kompaktową kabiną o szerokości 2,10 m. Zastosowano w nim rozwiązanie Access, opracowane przez Renault Trucks z myślą o potrzebach branży dystrybucji. Obejmuje ono m.in.: możliwość otwarcia drzwi pod kątem 90 stopni, antypoślizgowe stopnie umieszczone w osi drzwi, uchwyty po obu stronach drzwi, oświetlenie stopni, opuszczane siedzenie oraz pneumatycznie podnoszoną kolumnę kierownicy.
- Renault Midlum dla Pepsi-Cola zostały wyposażone w wiele pomocnych urządzeń ułatwiających pracę kierowcy w miejskiej dystrybucji - poinformował Mariusz Kowalski, odpowiedzialny za sprzedaż flotową Renault Trucks Polska. - Pojazdy otrzymały m.in. czujniki cofania z wyświetlaczem precyzyjnie pokazującym odległość od przeszkody, sygnalizator otwarcia stopnia bocznego oraz klimatyzację. Na życzenie klienta zamontowaliśmy radia CB ułatwiające kierowcom komunikację pomiędzy sobą. Dodatkowo Midlum może mieć przeszklone dolną część prawych drzwi, z czego skorzystała firma Pepsi-Cola.
Innowacyjna konstrukcja w nadwoziu
Konstrukcja podwozia Midlum ułatwia zabudowę i umożliwia łatwe przystosowanie pojazdu do specyfiki każdej branży. Przy rozstawie osi 5.300 mm możliwe było zamocowanie nadwozia o długości wewnętrznej 6.600 mm. W dystrybucji liczą się dobre pomysły, które pozwalają szybko zamocować oraz sprawnie rozładować towar. Firma Spier znana z zabudów do dystrybucji opracowała unikalny system otwierania kurtyny oraz mocowania ładunku. Ściana plandekowa przesuwana do przodu lub do tylu ma możliwość blokowania w każdym miejscu po rozsunięciu.
Nadwozia zaprojektowane specjalnie do przewozu napojów charakteryzuje innowacyjny sposób rozkładania oraz przestawiania aluminiowych stelaży odgradzających poszczególne partie towaru. Kilkoma ruchami ręki można je złożyć i podwiesić płasko pod sufitem uzyskując otwartą przestrzeń wewnątrz zabudowy. Dodatkowo ładunek mogą zabezpieczać elastyczne pasy, które montuje się do specjalnych oczek znajdujących się wewnątrz pionowych kątowników stanowiących konstrukcję nadwozia. Ciekawostką w zabudowie Spier jest również system bocznych zabezpieczeń przeciwnajazdowych. Belki te oprócz swojej podstawowej funkcji, po otwarciu, pełnią rolę stopni wejściowych do ładowni.
- Specyfika naszej branży wymaga sprawdzonych i pewnych rozwiązań - powiedział Krzysztof Koseski, koordynator ds. transportu w firmie Pepsi-Cola General Bottles Poland. - Renault Midlum z zabudową kurtynową typu Spier to produkt, który według mnie jest optymalnym rozwiązaniem na polskim rynku. W sumie flotę Pepsi-Cola zasila 17 takich pojazdów. Jestem przekonany, że posłużą nam przed długie lata.
Hydrauliczną burtę załadunkową, jednocześnie będącą zamknięciem tylnej części zabudowy, dostarczyła firma Bär Cargolift Polska. Winda o nośności 2 ton została dodatkowo zaopatrzona w system automatycznego zamykania. Kierowca kończąc pracę wykonuje jeden ruch dżojstikiem, po którym burta sama dopasuje się do odpowiedniej pozycji umożliwiającej kontynuowanie jazdy.
Flota pod kontrolą
Pepsi-Cola korzysta również z systemu Infomax, który zbiera informacje dotyczące eksploatacji pojazdu. Dane o stylu jazdy kierowcy i pojeździe mogą być później przedmiotem analizy kosztów działalności floty. Midlum w barwach Pepsi-Cola mają dodatkowo zainstalowane urządzenia G-Box, firmy PC-Net, umożliwiające m.in. lokalizowanie ciężarówek za pomocą systemu GPS oraz kontrolę zużycia paliwa.
W okresie 2-letniej gwarancji Pepsi-Cola będzie korzystać z autoryzowanych serwisów Renault Trucks, które oferują usługę assistance dostępną 24 godziny na dobę. W ramach kontraktu nastąpi szkolenie kierowców w Szkole Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks, a także szkolenie administratorów z obsługi systemu Infomax."
[foto i cytat: www.truck.pl]
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz